Idiomatisk

Så vad är detta? Jag kände att det var dags för en helt ny start. Många känner igen mig som Rain, eller Rainmaker som var mitt förra artistnamn och jag har rappat från och till sen jag var 18 år gammal. Det kan ibland gå väldigt länge mellan varven som jag verkligen spelat in något och anledningen att det varit så kan jag inte riktigt sätta fingret på. Jag har alltid älskat hiphopen och det är fortfarande ett starkt brinnande intresse för mig, jag vill göra min musik på mitt sätt och därför bestämde jag mig nu för att ta tag i saken på allvar och en blogg kändes som det bästa forumet för mig att leverera nytt material på regelbunden basis.

Eftersom jag inte spelat in så mycket, men aldrig slutat skriva låtar så har de lagrats på hög och blivit fler och fler under årets lopp och därför har jag nu bestämt mig för att varje Fredag se till att det finns en ny låt på den här bloggen för er att ta del av, och med tanke på vilken uppsjö av låtar som jag redan har som bara väntar på att bli inspelade känns detta inte alls orealistiskt.

Varför böt jag namn? Eftersom jag ville börja om på nytt, jag vill inte automatiskt ha kvar mina Rainmaker-fans, utan jag vill förtjäna min uppmärksamhet på nytt. Jag känner också att musiken utvecklats, jag har definerat min stil och jag vet vilken sorts hiphop jag vill göra därför vill jag lansera detta under ett nytt namn. Sen vill jag få en ny chans, Rainmaker kanske inte föll vissa i smaken, men Idiomatisk kanske gör det, även om en del kommer vara bekant så kommer det finnas en skillnad.

Idiomatisk? Varför valde du det namnet? Ett idiomatiskt uttryck är ett ord som tillhör en dialekt, och jag är en Pitebo i Stockholm som använder många idiomatiska uttryck från piteå.

Det finns mer information under “Om Idiomatisk” i menyn.

Leave a Reply

